O nas
Centrum w strukturach Uniwersytetu Szczecińskiego
Centrum jest wyodrębnioną ogólnouczelnianą jednostką badawczo-dydaktyczną Uniwersytetu Szczecińskiego, zwanego dalej „Uczelnią”, prowadzącą działalność badawczą, w tym wdrożeniową i dokumentacyjną, a także działalność szkoleniową, popularyzatorską oraz informacyjno-promocyjną w zakresie stosowania i upowszechniania zasad projektowania uniwersalnego w obszarze kształcenia na poziomie wyższym, a także rozwijania i propagowania wiedzy o dostępności we współpracy z otoczeniem społeczno-gospodarczym Uczelni.
Centrum powołane jest na czas nieokreślony, obejmujący w szczególności okres trwałości projektu pn. „Uniwersyteckie Centrum Wiedzy o Dostępności w Szczecinie” (WND-POWR.03.05.00-00-CW03/20-00), zwanego dalej „projektem”, realizowanego w ramach Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój, Oś priorytetowa: III. Szkolnictwo wyższe dla gospodarki i rozwoju, Działanie: 3.5 Kompleksowe programy szkół wyższych.
Funkcję Dyrektora Centrum Wiedzy o Dostępności Uniwersytetu Szczecińskiego pełni dr hab. Ewelina Cała-Wacinkiewicz, prof. US - Dziekan Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Szczecińskiego.
Siedziba Centrum mieści się przy ul. Kordeckiego 15 w Szczecinie (adres: ul. O. Augustyna Kordeckiego 15, 71 – 066 Szczecin) oraz przy ul. Narutowicza 17a w Szczecinie, w budynku Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Szczecińskiego.
Dzięki środkom z Europejskiego Funduszu Społecznego Unii Europejskiej zakończył się remont pomieszczeń siedziby Centrum, przy ul. Kordeckiego 15.
Regulamin Organizacyjny Centrum Wiedzy o Dostępności Uniwersytetu Szczecińskiego (kliknij TUTAJ)
O projekcie
Tłumacz na język migowy
Uniwersyteckie Centrum Wiedzy o Dostępności w Szczecinie jest jednostką Uniwersytetu Szczecińskiego prowadzoną w ramach projektu wdrożeniowego, współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego (Działanie 3.5 Kompleksowe programy szkół wyższych, Oś III Szkolnictwo wyższe dla gospodarki i rozwoju, POWR.03.05.00-00-CW03/20-00). Projekt jest realizowany przez Wydział Prawa i Administracji Uniwersytetu Szczecińskiego w partnerstwie z Zachodniopomorskim Uniwersytetem Technologicznym w Szczecinie.
Głównym celem Centrum jest podniesienie kompetencji kadr uczelni z zakresu stosowania zasad projektowania uniwersalnego w obszarze szkolnictwa wyższego, w tym również przygotowanie kadry z wiedzą ekspercką, a także rozszerzenie działalności badawczo-wdrożeniowej i usług doradczych, wspierających otoczenie społeczno-gospodarcze, w celu wypracowania standardów dla usług powszechnych w oparciu o zasady projektowania uniwersalnego w obszarze cyfryzacji i komunikacji (w latach 2021-2023).
Dofinansowanie projektu: 5 787 987,67 zł.
Wkład Funduszy Europejskich: 5 028 987,32 zł.
W ramach projektu Uniwersyteckie Centrum Wiedzy o Dostępności, finansowanego ze środków Unii Europejskiej, dokonano zakupu nowoczesnego sprzętu teleinformatycznego. Zakupione wyposażenie znacząco poszerza możliwości transmisji i nagrywania wydarzeń na żywo, takich jak szkolenia, spotkania czy wideokonferencje. W skład tego wyposażenia wchodzi profesjonalny, mobilny zestaw do transmisji, umożliwiający streaming obrazu oraz dźwięku. Zestaw ten jest łatwy w transporcie, co pozwala na jego używanie w różnych lokalizacjach. Zawiera on również kamerę PTZ (Pan-Tilt-Zoom) o zaawansowanych funkcjach ruchu i zoomu, idealną do śledzenia akcji i zbliżeń na prelegentów podczas transmisji na żywo. Do zestawu dołączony jest również wysokiej klasy sprzęt nagłośnieniowy, zapewniający czysty i wyraźny dźwięk, co jest kluczowym elementem podczas nagrywania i transmitowania wydarzeń.
Dodatkowo, zakupiono telewizor i ekran dotykowy umieszczone na mobilnych statywach, które służą nie tylko do wyświetlania prezentacji czy materiałów szkoleniowych, ale także mogą być wykorzystane w wideokonferencjach. Te urządzenia wizualne, dzięki mobilnym statywom, można łatwo przenosić i dostosowywać do potrzeb użytkownika. W ramach wyposażenia znajduje się także sprzęt przeznaczony dla użytkowników bez specjalistycznej wiedzy, w tym kamerki internetowe oraz mikrofony, umożliwiające łatwe i intuicyjne przeprowadzanie transmisji czy spotkań online.
Dzięki temu nowoczesnemu sprzętowi, Uniwersyteckie Centrum Wiedzy o Dostępności będzie mogło efektywnie przeprowadzać szkolenia, transmisje wydarzeń oraz rozwijać działania edukacyjne i promocyjne, spełniając jednocześnie wysokie standardy jakości i dostępności.
Ponadto, dzięki projektowi „Uniwersyteckie Centrum Wiedzy o Dostępności” pozyskano trzy zestawy symulatora odczuć starszych, które umożliwiają m.in. doświadczenie większej grawitacji na skutek związanego z wiekiem spadku siły mięśniowej, odmienne postrzeganie zmysłowe – zwłaszcza w polu widzenia, słuchu, chwytania i zdolności chodzenia – a także progresywne ograniczenie ruchowe, głównie w kręgosłupie i barku. Zestawy są wyposażone m.in. w kamizelki udowe, elementy mocujące, przezroczystą szybkę tworzącą symulacje (zaćma, jaskra i AMD) oraz futerał do transportu i użytkowania.
Dodatkowo w zasobach Uniwersyteckiego Centrum Wiedzy o Dostępności znajduje się wózek inwalidzki, który ma umożliwić symulację poruszania się osoby z niepełnosprawnością ruchową. Wózek wyposażony jest w podłokietniki odchylane i wyciągane, w podnóżki odchylane do wewnątrz i na zewnątrz, a także w regulację wysokości płyty podnóżka.
„Symulator wirtualnej Sali sądowej” jest narzędziem, które ma odzwierciedlać w świecie wirtualnym przebieg procesów sądowych oraz rozwijać praktyczne umiejętności i funkcje osób uczestniczących w tych procesach. Zadaniem użytkowników jest wcielanie się w określoną rolę na Sali sądowej na podstawie przygotowanych scenariuszów, opisanych zadaniowo dla każdego etapu rozrywki. Użytkownicy biorący udział w symulacji mają mieć możliwość wygłaszania mów, zadawania pytań czy zgłaszania wątpliwości. Jeden z dostępnych scenariuszy przedstawiać ma moduł dla osób z niepełnosprawnościami, który ma dostarczać realistycznego doświadczenia w zakresie określonego rodzaju niepełnosprawności. Celem symulatora ma być dostarczenie pełniejszego i bardziej empatycznego doświadczenia edukacyjnego, pozwalającego użytkownikom zrozumieć wyzwania związane m.in. z niepełnosprawnością oraz to, jaką rolę odgrywają w tym uczestnicy procesów sądowych. Zakupiono również dodatkowe zestawy do obsługi VR (gogle) oraz komputery.
Nowoczesna, przestronna sala wykładowa przystosowana do prowadzenia streamingu wyposażona w zrobotyzowane kamery telewizyjne PTZ pracująca w standardach do 1080p/60 włącznie gwarantujące doskonałą jakość obrazu. Zaprojektowane nagłośnienie, na które składają się m.in. 4 głośniki naścienne o szerokim paśmie przenoszenia i wysokiej skuteczności, zestaw mikrofonów („doręcznych” i krawatowych) zapewniają wysoką jakość dźwięku zarówno uczestnikom wydarzenia na miejscu jak i odbiorcom transmisji. Dedykowany system pozwala na wielokanałową transmisję sygnału audio z sali szkoleniowej do reżyserki
Obsługa wydarzenia i transmisji jest prowadzona z osobnego studia wyposażonego w oprogramowanie pozwalającego na zdalne sterowanie kamerami PTZ, mikser programowy audio-wideo umożliwiający profesjonalną realizację TV w jakości do 4K, miksowanie sygnałów z kamer i plików graficznych i audiowizualnych, obsługę i rejestrację kilku sygnałów programowych w jakości min. 1080p/50 oraz enkodowanie min. 3 strumieni na żywo do sieci.
Centrum Wiedzy o Dostępności Uniwersytetu Szczecińskiego - profil FACEBOOK (kliknij TUTAJ)
Specjaliści
Specjaliści od dnia 1 września 2023 r.
Karolina Słotwińska – magister prawa, mediator, doktorantka Szkoły Doktorskiej Uniwersytetu Szczecińskiego. Od 2015 r. związana ze szkolnictwem wyższym, także w charakterze nauczyciela akademickiego. W Uniwersyteckim Centrum Wiedzy o Dostępności w Szczecinie pełni funkcję specjalisty ds. dostępności prawnej i mediacji, prowadząc szkolenia z zakresu obowiązujących przepisów prawnych dotyczących przeciwdziałania mobbingowi i dyskryminacji w miejscu pracy, ze szczególnym uwzględnieniem dyskryminacji osób z niepełnosprawnościami oraz problematyki zatrudniania osób z niepełnosprawnościami. Opracowuje podręczniki dobrych praktyk, wideokursy, prezentacje multimedialne z zakresu praw osób z niepełnosprawnościami.
Konrad Mielko – magister informatyki i ekonometrii (specjalność: informatyka w zarządzaniu). Twórca stron internetowych, certyfikowany edukator Microsoft. Od 2005 r. współtwórca rozwiązań e-learningowych na Uniwersytecie Szczecińskim.
W Uniwersyteckim Centrum Wiedzy o Dostępności w Szczecinie pełni funkcję specjalisty ds. dostępności cyfrowej, gdzie w raz z mgr Januszem Słotarskim prowadzi szkolenia z zakresu dostępności stron www, aplikacji i dokumentów elektronicznych. Przygotowuje programy szkoleń świadomościowych i specjalistycznych, opracowuje wideokursy, uczestniczy w opracowaniu podręczników, dobrych praktyk, animowanych prezentacji multimedialnych, uczestniczy w kampaniach informacyjno-edukacyjnych.
Prywatnie fan motoryzacji i strzelectwa, najchętniej spędza czas na spacerach w lesie.
Janusz Słotarski – magister informatyki i ekonometrii, Webmaster. Od lat zajmuje się tworzeniem nowych stron internetowych, rozwijaniem istniejących już stron internetowych, formularzy i ankiet.
W Uniwersyteckim Centrum Wiedzy o Dostępności w Szczecinie pełni funkcję specjalisty ds. dostępności cyfrowej i wspólnie z mgr Konradem Mielko prowadzi szkolenia z zakresu dostępności cyfrowej dokumentów oraz dostępności cyfrowej stron internetowych, przygotowuje programy szkoleń świadomościowych i specjalistycznych, opracowuje wideokursy, uczestniczy w opracowaniu podręczników, dobrych praktyk, animowanych prezentacji multimedialnych, uczestniczy w kampaniach informacyjno-edukacyjnych.
Zainteresowania to m.in. gry komputerowe, barmaństwo, taniec, film.
Joanna Hryniuk – magister filologii polskiej, surdopedagog, edukator języka migowego.
W Uniwersyteckim Centrum Wiedzy o Dostępności w Szczecinie pełni funkcję tłumacza języka migowego, gdzie prowadzi szkolenia z zakresu podstawowych zwrotów w Polskim Języku Migowym w środowisku pracy, umożliwiające podstawowy kontakt z klientami głuchymi. Opracowuje również materiały i programu nauczania Polskiego Języka Migowego. Wykonuje również bieżące tłumaczenia.
Posiada dwudziestoletni staż pracy jako tłumacz i wykładowca języka migowego. Doświadczenie zdobywała pracując w instytucjach takich jak: Polski Związek Głuchych w Szczecinie, Pomorski Uniwersytet Medyczny, Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny, Akademia Morska w Szczecinie. Interesuje się tematyką zatrudniania osób z niepełnosprawnością. Brała udział w realizacji projektów unijnych, wpierających aktywizację zawodową, takich jak: „Wsparcie osób Głuchoniewidomych na rynku Pracy”, „Klub Aktywnej Integracji Społeczno-Zawodowej w Szczecinie”. Za działania na rzecz osób z niepełnosprawnością otrzymała honorowy tytuł Mecenasa Osób Niepełnosprawnych 2011.
Charakteryzuje ją ciekawość, która popycha do zgłębiania wiedzy i poszukiwania nowych rozwiązań; wytrwałość, która pomaga osiągać założone cele; optymizm, który dodaje wszystkiemu energii.
Jakub Baranowski – magister prawa, asystent na Wydziale Prawa i Administracji Uniwersytetu Szczecińskiego. Przewodniczący Rady ds. Budżetu Obywatelskiego Szczecińskiego Budżetu Obywatelskiego, były pracownik samorządowy.
W Uniwersyteckim Centrum Wiedzy o Dostępności w Szczecinie pełni funkcję specjalisty ds. dostępności cyfrowej, gdzie prowadzi szkolenia świadomościowe na symulatorach wirtualnej rzeczywistości (VR) z zakresu dostępności. Prywatnie fan piłki nożnej i skoków narciarskich.Patryk Kupis – prawnik, absolwent Uniwersytetu Szczecińskiego, a od 2020 roku asystent w zakresie teorii i filozofii prawa. Zajmuje się prowadzeniem zajęć dydaktycznym, organizacją przedsięwzięć naukowym oraz pracą badawczą. W przeszłości był asystentem sędziego Rodzinnego i ds. Nieletnich w Sądzie Rejonowym Szczecin-Centrum w Szczecinie. W Uniwersyteckim Centrum Wiedzy o Dostępności w Szczecinie pełni funkcję specjalisty ds. wdrożenia i obsługi systemów informatycznych, gdzie wraz z zespołem bierze udział m.in. w opracowywaniu dokumentacji związanej z procedurami zamówień publicznych oraz ich wdrożeniem. Interesuje się historią, filozofią i polityką.
Pozostali specjaliści: Paweł Kozioł, Paweł Nowotko
Specjaliści do dnia 31 sierpnia 2023 r.
Justyna Markitoń – magister pedagogiki rewalidacyjnej i korekcyjnej. Od 2007 roku Pełnomocnik Rektora Uniwersytetu Szczecińskiego ds. Osób Niepełnosprawnych. Od 2012 r. pełni funkcję Kierownika Działu ds. Osób Niepełnosprawnych.
W Uniwersyteckim Centrum Wiedzy o Dostępności w Szczecinie pełni funkcję specjalistki ds. dostępności komunikacyjnej i wspólnie z mgr Elżbieta Kozłowską prowadzi szkolenia z zakresu problemów i potrzeb osób z niepełnosprawnościami, występujących barier komunikacyjnych w kontakcie z osobami z niepełnosprawnością oraz sposobów ich niwelowania, a także kontaktu z klientem ze szczególnymi potrzebami. Znaczną część swoich działań realizuje poprzez aktywny kontakt z uczelniami wyższymi, wymieniając doświadczenia w zakresie wsparcia i zapewnienia dostępności dla osób ze szczególnymi potrzebami.
Ponadto, od lat współpracuje z organizacjami pozarządowymi. Specjalizuje się we wsparciu osób ze szczególnymi potrzebami. Aktywnie działa na Rzecz środowiska Osób z Niepełnosprawnościami. W 2019 roku otrzymała tytuł Mecenasa Osób Niepełnosprawnych (przyznany przez Prezydenta Miasta Szczecina za działania na rzecz studentów z niepełnosprawnościami). Od października 2020 jest członkinią Komisji wyrównywania szans edukacyjnych przy KRASP.
Z zamiłowaniem aktywnie spędza czas na różnorodnych aktywnościach sportowych, czytaniu książek i rozwoju osobistym.
Elżbieta Kozłowska – magister pedagogiki rewalidacyjnej, wieloletni nauczyciel-terapeuta z osobami z zaburzeniami ze spektrum autyzmu.
W Uniwersyteckim Centrum Wiedzy o Dostępności w Szczecinie pełni funkcję specjalistki ds. dostępności komunikacyjnej i wspólnie z mgr Justyną Markitoń prowadzi szkolenia z zakresu problemów i potrzeb osób z niepełnosprawnościami, występujących barier komunikacyjnych w kontakcie z osobami z niepełnosprawnością oraz sposobów ich niwelowania, a także kontaktu z klientem ze szczególnymi potrzebami.
Jako specjalista ds. dostępności komunikacyjnej uczestniczy w kampaniach informacyjno-edukacyjnych a także w organizacji i upowszechnianiu regionalnych wydarzeń promujących dostępność. Zajmuje się również udzielaniem indywidualnych konsultacji w zakresie poprawy dostępności komunikacyjnej.
Zdobyła również doświadczenie w zarządzaniu placówką oświatową i we współpracy z organizacjami pożytku publicznego. W ramach podnoszenia swoich kwalifikacji ukończyła wiele kursów i szkoleń dotyczących udzielania wsparcia osobom z niepełnosprawnością. Jest pracownikiem Działu ds. Osób Niepełnosprawnych Uniwersytetu Szczecińskiego, gdzie na co dzień współpracuje z osobami o szczególnych potrzebach. Również w sferze jej działalności jest inicjowanie i prowadzenie działań na rzecz integracji społecznej środowiska akademickiego.
Wolny czas poświęca na czytanie książek i podróże motocyklowe.
Joanna Hryniuk – magister filologii polskiej, surdopedagog, edukator języka migowego.
W Uniwersyteckim Centrum Wiedzy o Dostępności w Szczecinie pełni funkcję tłumacza języka migowego, gdzie prowadzi szkolenia z zakresu podstawowych zwrotów w Polskim Języku Migowym w środowisku pracy, umożliwiające podstawowy kontakt z klientami głuchymi. Opracowuje również materiały i programu nauczania Polskiego Języka Migowego. Wykonuje również bieżące tłumaczenia.
Posiada dwudziestoletni staż pracy jako tłumacz i wykładowca języka migowego. Doświadczenie zdobywała pracując w instytucjach takich jak: Polski Związek Głuchych w Szczecinie, Pomorski Uniwersytet Medyczny, Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny, Akademia Morska w Szczecinie. Interesuje się tematyką zatrudniania osób z niepełnosprawnością. Brała udział w realizacji projektów unijnych, wpierających aktywizację zawodową, takich jak: „Wsparcie osób Głuchoniewidomych na rynku Pracy”, „Klub Aktywnej Integracji Społeczno-Zawodowej w Szczecinie”. Za działania na rzecz osób z niepełnosprawnością otrzymała honorowy tytuł Mecenasa Osób Niepełnosprawnych 2011.
Charakteryzuje ją ciekawość, która popycha do zgłębiania wiedzy i poszukiwania nowych rozwiązań; wytrwałość, która pomaga osiągać założone cele; optymizm, który dodaje wszystkiemu energii.
Piotr Zielonka - magister prawa, mediator, doktorant Szkoły Doktorskiej Uniwersytetu Szczecińskiego. Od kilku lat zawodowo oraz naukowo związany z prawem i postępowaniem cywilnym.
W Uniwersyteckim Centrum Wiedzy o Dostępności w Szczecinie pełni funkcję specjalisty ds. dostępności prawnej i mediacji, gdzie wspólnie z mgr Karoliną Słotwińską prowadzi szkolenia z zakresu obowiązujących przepisów prawnych dotyczących przeciwdziałania mobbingowi i dyskryminacji w miejscu pracy, ze szczególnym uwzględnieniem dyskryminacji osób z niepełnosprawnościami oraz problematyki zatrudniania osób z niepełnosprawnościami. Opracowuje podręczniki dobrych praktyk, wideokursy, prezentacje multimedialne z zakresu praw osób z niepełnosprawnościami.
Zainteresowania - książki, w szczególności o profilu prawniczym, fotografia, film, muzyka, a w wolnym czasie – sport, spędzanie czasu na wolnym powietrzu.
Karolina Słotwińska – magister prawa, mediator, doktorantka Szkoły Doktorskiej Uniwersytetu Szczecińskiego. Od 2015 r. związana ze szkolnictwem wyższym, także w charakterze nauczyciela akademickiego.
W Uniwersyteckim Centrum Wiedzy o Dostępności w Szczecinie pełni funkcję specjalisty ds. dostępności prawnej i mediacji, gdzie wspólnie z mgr Piotrem Zielonką prowadzi szkolenia z zakresu obowiązujących przepisów prawnych dotyczących przeciwdziałania mobbingowi i dyskryminacji w miejscu pracy, ze szczególnym uwzględnieniem dyskryminacji osób z niepełnosprawnościami oraz problematyki zatrudniania osób z niepełnosprawnościami. Opracowuje podręczniki dobrych praktyk, wideokursy, prezentacje multimedialne z zakresu praw osób z niepełnosprawnościami.
Janusz Słotarski – magister informatyki i ekonometrii, Webmaster. Od lat zajmuje się tworzeniem nowych stron internetowych, rozwijaniem istniejących już stron internetowych, formularzy i ankiet.
W Uniwersyteckim Centrum Wiedzy o Dostępności w Szczecinie pełni funkcję specjalisty ds. dostępności cyfrowej i wspólnie z mgr Konradem Mielko prowadzi szkolenia z zakresu dostępności cyfrowej dokumentów oraz dostępności cyfrowej stron internetowych, przygotowuje programy szkoleń świadomościowych i specjalistycznych, opracowuje wideokursy, uczestniczy w opracowaniu podręczników, dobrych praktyk, animowanych prezentacji multimedialnych, uczestniczy w kampaniach informacyjno-edukacyjnych.
Zainteresowania to m.in. gry komputerowe, barmaństwo, taniec, film.
Konrad Mielko – magister informatyki i ekonometrii (specjalność: informatyka w zarządzaniu). Twórca stron internetowych, certyfikowany edukator Microsoft. Od 2005 r. współtwórca rozwiązań e-learningowych na Uniwersytecie Szczecińskim.
W Uniwersyteckim Centrum Wiedzy o Dostępności w Szczecinie pełni funkcję specjalisty ds. dostępności cyfrowej, gdzie w raz z mgr Januszem Słotarskim prowadzi szkolenia z zakresu dostępności stron www, aplikacji i dokumentów elektronicznych. Przygotowuje programy szkoleń świadomościowych i specjalistycznych, opracowuje wideokursy, uczestniczy w opracowaniu podręczników, dobrych praktyk, animowanych prezentacji multimedialnych, uczestniczy w kampaniach informacyjno-edukacyjnych.
Prywatnie fan motoryzacji i strzelectwa, najchętniej spędza czas na spacerach w lesie.
Maciej Olejnik – magister informatyki (specjalizacja – informatyka w zarządzaniu). Pracownik Uniwersytetu Szczecińskiego. Pełni aktualnie funkcję zastępcy kierownika Uczelnianego Centrum Informatycznego. Odpowiedzialny jest za administrowanie bazą danych systemu ERP oraz organizowaniem i nadzorem nad realizacją przedsięwzięć informatycznych na Uniwersytecie Szczecińskim.
W Uniwersyteckim Centrum Wiedzy o Dostępności w Szczecinie pełni funkcję zastępcy koordynatora ds. wdrożenia i obsługi systemów informatycznych, gdzie wspólnie z mgr. inż. Tomaszem Rudakiem m.in. opracowuje dokumentację przetargową, opracowuje koncepcję platformy szkoleniowej, aplikacji wspomagającej nauczanie oraz strony internetowej, dokonuje wdrożenia systemów informatycznych i innych technologii cyfrowych, dokonuje kontroli prawidłowego wykonywania umów dotyczących dostaw narzędzi informatycznych.
Zainteresowania to m.in. języki programowania, sztuczna inteligencja oraz sport.
Tomasz Rudak – magister inżynier, absolwent Wydziału Elektrycznego Politechniki Szczecińskiej. Wieloletni kierownik Sekcji Informatyczno-Technicznej oraz administrator systemów informatycznych na Uniwersytecie Szczecińskim. Aktualnie starszy specjalista informatyk w Dziale Wsparcia Osób z Niepełnosprawnościami. W Uniwersyteckim Centrum Wiedzy o Dostępności w Szczecinie pełni funkcję Koordynatora ds. wdrożenia i obsługi systemów informatycznych, gdzie wspólnie z mgr Maciejem Olenikiem m.in. opracowuje dokumentację przetargową, opracowuje koncepcje platformy szkoleniowej, aplikacji wspomagającej nauczanie oraz strony internetowej, dokonuje wdrożenia systemów informatycznych i innych technologii cyfrowych, dokonuje kontroli prawidłowego wykonywania umów dotyczących dostaw narzędzi informatycznych.
Zainteresowania to m.in. nowe technologie, energetyka, automatyka, informatyka, piłka nożna, kynologia, muzyka.
Punkt Informacyjno - Konsultacyjny
Rada Konsultacyjna
Celem działania Rady Konsultacyjnej ds. dostępności jest wymiana doświadczeń, sygnalizowanie potrzeb osób z niepełnosprawnościami, wypracowywanie strategii działania na rzecz osób z niepełnosprawnościami niwelujące istniejące nierówności.
W skład Rady Konsultacyjnej wchodzą przedstawiciele:
- Gminy Miasto Szczecin;
- Zachodniopomorskiego Oddziału Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych;
- Fundacji VELO;
- Fundacji Aktywnej Rehabilitacji - Oddział Zachodniopomorski;
- Zachodniopomorskiego Kuratorium Oświaty;
- Stowarzyszenia Academia na Rzecz Wsparcia Studentów Niepełnosprawnych oraz Kreowania i Upowszechniania Inicjatyw Kulturalnych Studentów;
- Sieci Zachodniopomorskich Ośrodków Wsparcia Ekonomii Społecznej.